...Cooking in Houston..Mom ´s panackes

...to, že miluju vaření, pečení a jiné podobné kulinářské výtvory už víte :) A to, že bez toho nemůžu žít, pravděpodobně taky...takže ani v Houstonu jsem nezahálela a hned v prvním týdnu uvařila i upekla (to, co jsem pekla, s tím se chlubit ovšem nebudu- bylo to na přání HM Karen, cupcakes z prášku vážně nepovažuji za vrchol toho, co jsem kdy předvedla, ale už se chystám na něco lepšího :)

Co se mi ale povedlo hodně jsou palačinky, které si zamilovalo i moje dítko :) Udělala jsem maminčiny teňoulinké palačinky, do kterých jsem přidala koření, takže i krásně voněly. Dítko si je oblíbilo samotné, já si je udělala na dva způsoby:

Mom ´s pancakes
potřebujete:
1 vejce
cca. 300 ml mléka
4 velké lžíce mouky ( hladká nebo celozrnná)
oregáno
sůl
bazalku

na náplně:
špenátová:
různé druhy špenátů
mrkev
sýr dle chuti

Předpokládám, že palačinky zná asi většina z vás, ale pokud ne, tak těsto je zcela jednoduché. Rozkleplé vejce se rozmíchá s mlékem a moukou a kořením, až se vytvoří hustší těsto. Množství, které jsem napsala já, vyjde na zhruba 5 tenkých palačinek, pokud chcete více, stačí přidat mléko a mouku. Mám osvědčené, že 1 vejce bohatě stačí. 
Na rozpálené, lehce olejem potřené pánvi, nalejeme teňoulinkou vrstvu těsta a počkáme, až se začnou odlepovat kraje. To je znamení, že palačinku můžeme pomalu otočit. Pro znalce je výhoz s palačinkou jednoduchý, já volím jistější postup. Otáčím ji pomocí rukou :D Ač se občas spálím....
Mezi tím si v hrnci spaříme nakrájený špenát a lehce podusíme s mrkví, já mám ráda mrkev křupavou, proto nedusím moc, osolím a ochutím dle chuti.
Jamile jsou palačinky hotové, můžeme dávat i směs špenátů a mrkve, zasypeme sýrem a v troubě pečeme další cca. 5 minut, až se sýr se špenátem zapečou. 
Zbylé palačinky můžeme nechat na odpolední svačinku, jako jsem si nechala já. Potřela jsem jogurtem a dala si ji s ovocem. 
Přeji vám DOBROU CHUŤ
z Houstonu 


Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky