...Weekend carrot cake...

....já to pečení prostě miluju. Dlouho jsem uvažovala, co upeču. Tentokrát NEBYL můj požadavek: něco zdravého, ale hlavně NĚCO S TVAROHEM. Protože tvaroh v Améru prostě není. Dlouho jsem přemýšlela a nakonec padla volba i na něco zdravého :)
A vyšel z toho tento  báááááječný dortík!


WEEKEND CARROT CAKE
Upozornění: Koláč nemusí (ale může) vyběhnout :D , ale já tvrdím, že co nepobral na kráse a výšce, dostal do vínku na chuti!!!!


NA TĚSTO POTŘEBUJETE:
200 gr (ale můžete i více) najemno nastrouhané mrkve
150 gr (ale stejně jako u mrkve, doporučuju více) celozrnné mouky
2 vejce
2-3 velké lžíce medu
40 gr másla
hrst rozinek
hrst nasekaných oříšků
jedlou sodu ( já použila prášek do pečiva a málo mi naskočil)
skořice

NA KRÉM:
1 vaničku tvarohu
puding ( podle chuti a potřeby)
lžíce medu

NA DOZDOBENÍ:
želatinu ( já si udělala švestkovou)
oříšky nebo kokos na boky :)

V hrnci jsem si nechala rozpustit máslo, med společně s rozinkama. Jakmile to bylo všechno rozpuštěné, přidala jsem mrkev, mouku a vajíčka. Možná, že by nebylo špatné vyzkoušet udělat sníh a ten poté do těsta přidat, já je tam dala celé. Nakonec jsem přidala prášek do pečiva, oříšky a provoněnou skořici.
Těsto jsem dala do vyhřáté trouby na 180 °C a pekla zhruba 45 min, potom jsem teplotu snížila a pekla ještě asi 20 min na 160 °C. 
Jakmile byl koláč hotový, nechala jsem ho vychladnout. Mezi tím jsem si připravila krém. V míse jsem rozmixovala tvaroh a med, do kterého jsem po lžičkách přidávala uvařený a vychladlý puding. Pudingu jsem dala ale jen tak 5 lžic, takže není potřeba vařit celý puding, pokud si jej nechcete sníst poté ;) což je ale taky možnost.
Jelikož mi koláč moc nevyběhl, chtěla jsem ho aspoň trochu nazdobit, takže jsem boky i vrchní část potřela krémem, na boky dala oříšky, vrch pokladla jahodama a vytvořila želatinu z rozmixovaných zavařených švestek, vody a lžíce holandského kakaa. Celé nechala vychladnout a pak už jen ochutnávala.

Dobrou chuť!!!!

Komentáře

  1. No tak ten je super :) Fakt se ti moc povedl.. doufám, že ho budu moct brzy vyzkoušet, díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Budu ráda, když potom napíšeš, jak se povedl tobě :) A doufám, že zase brzo přidám nějakou mňamku...tentokrát už z dalekých krajin. :)

      Vymazat
  2. Je fakt skvělý! Seš šikulka :) I když si myslím že víc nevyběhne, protože mrkve je tam více než mouky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nad tím taky uvažovala, ale když mi to takhle někdo potvrdí :) Mrkváš je dokonalý a snad i první recept, který chutná CELÉ!!!! mojí rodině :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky