Life is not only about "happy living"....it´s about the way....

...často píšu o tom, jak jsem šťastná, usměvavá a spokojená. A vlastně taková asi jsem. Ve své podstatě mě nic netíží a žiju si poměrně krásně. Možná u někoho nad poměry usměvavě. A je to dobře. Ale nemyslete si, že jsem taková pořád. Každý z nás má chvíle a momenty, kdy mu k tomu štěstí a "slunci v duši" přibude mráček.
O co mi jde v tomto příspěvku? 
Nebudu si stěžovat a ani se nebudu upínat k tomu, že mi nějaký debil znepříjemnil den. Holt na takové lidi budeme narážet dnes a denně. Začala jsem uvažovat o tom, co mi tito debilové mohou dát...a že nám toho mohou dát hodně? Ač se to nezdá, tak ano!!!!!
Když takové "úžasné" osoby ve svém životě potkáme, a že je to takřka na týdenním pořádku, první má rada zní:
USMĚJTE SE A SMĚJTE SE!
Že se to mnohdy zdá nemožné? Ale ne, stačí si jen vzpomenout na něco, co váš mozek důvěrně zná a co mu přijde jako pozitivní moment, něco, co ve vašem mozku spustí vlnu úsměvů.
Druhá, o něco obtížnější rada je:
POVZNESTE SE NAD HLOUPÉ ŘEČI!
Já vím, to se mi to pěkně píše...ale je to opravdu tak. Naučila jsem se tyto kecy prostě pouštět jedním uchem tam a druhým ven. Přijímám je, dost často jsem schopna i odpovědět, ale v minutě po rozhovoru nevím, o čem byla řeč. Možná se budu zdát teď neslušná, ale je to tak...prostě vytěsním to nepříjemné a opět nahradím něčím, co mám ve svém životě ráda.

Třetí pravidlo je:
NAUČTE SE MYSLET POZITIVNĚ!
Ach, ano...zase si můžete říct:" Ale jak?" Ne, není to snadné a je to něco, co se člověk učí. Někomu to zabere týden, někomu měsíc a někdo se s tím snaží vyrovnat celý život. 
Jednoduché cvičení, které u mě funguje je to, že si ze srážky s blbcem, "dobře" míněných rad a nebo hádek vyberu vždy to, co mě obohatilo. Třeba to, že mám lepší náladu, než umračený člověk, se kterým jsem před minutkou mluvila nebo to, že víte, co opravdu nechcete. I z hádek člověk může často přijít s pozitivním momentem. Pro mě hádky jsou vždy důvod k zamyšlení. Řeším, proč se vůbec hádám, jestli pro mě má smysl se i po hádce na svět kabonit a co mi to dalo pro příště. Možná, že se na svět nezačnete v momentě usmívat, to po vás nikdo ani nechce, ale jednoduchou dedukcí zjistíte, že se vám po takové sebeanalýze značně uleví a najdete spoustu pozitiv.

Předposlední pravidlo je trochu složité:
MOTIVUJTE SE!
Jak? Není to lehké. Motivace a sebekontrola je něco, co každého z nás trápí. Motivování probíhá u každého z nás jinak. Použila bych tady své sociologické, těžce naučené teorie, ale nebudu své čtenáře zatěžovat tímto. Řeknu to tak, uvědomte si, co by vás momentálně motivovalo a dalo vám chuť se zlepšovat a snažit se být i lepším člověkem.
Budete se cítit líp, pokud si koupíte nový svetr? Směle do toho.
Možná vás motivuje to, že dosáhnete lepšího výkonu ve fittku. Zkuste si udělat plán a ten dodržet.
Třeba vás ale motivuje i jen to, že se najde někdo, kdo poplácá po rameni a podpoří. Najděte si člověka, u kterého víte, že to udělá. Možná to je nejlepší kamarádka a nebo člověk, pro vás blízký.
Ať už se motivujete jakkoliv, věřte, že i to vám zlepší den...a vlastně i celý život.

Poslední pravidlo zní:
ODPOČÍVEJTE!
Je jedno, jak budete odpočívat. Jestli si vezmete knížku a půjdete si s ní sednout na kafe, projdete se a nebo budete sportovat (mimochodem, poslední varianta je super, protože se vám po ní uvolní endorfiny štěstí), to rozhodnutí nechám už na vás a vaší momentální náladě a rozpoložení, protože ať už se rozhodnete pro cokoliv, uvědomte si, že to děláte jen a jen pro sebe.
Konec článku jsem chtěla zakončit nějakou chytrou větou na závěr, ale jediné, co mě momentálně napadá, je jedna známá věta:
SLUNCE V DUŠI


Komentáře

Oblíbené příspěvky