..Plumb yogurt cake...

..dnes jsem měla chuť na švestky a tvaroh, celý den jsem přemýšlela, co ukuchtím nebo upeču a kam ty švestky nacpu a tak mě napadlo udělat lehčí verzi koláče ( co do něj byla souhra internetu a fantazie) a švestky do toho. Drobenku jsem našla na internetu a že je až tak výborná, o tom se mi ani nesnilo.
Jinak tento koláč doporučuju jíst teplý, třeba ještě s lžičkou kysané smetany  :)
Plumb yogurt cake by Lucy
potřebujete: 
1-2 vejce
500 gr bílého jogurtu (čím hustší, tím lepší)
300 gr mouky ( já použila 150 celozrnné a 150 polohrubé)
40 gr cukru
3 velké lžíce medu
1 puding
1 prášek do pečiva
dle chuti můžete do těsta přidat:
brusinky, rozinky, oříšky, kokos
zavařené švestky na pokladení
drobenka ( drobenku jsem vytvořila z 40 gr ovesných vloček, 40 gr oříšků, lžíce medu, lžíce cukru, 2 lžic oleje)



Přísady na těsto jednoduše smíchejte dohromady, pokud máte šlehač, půjde vám to rychleji a  těsto bude vláčnější a našlehanější. Těsto jsem vylila na plech s pečícím papírem. Švestky pokladla. 
Připravila jsem si drobenku tak, že jsme vše jednoduše naházela do mixéru a potom rukama (šlo to krásně) rozdrobila po pekáči. Celý koláč jsem pekla asi 40 min na 150°C, ale je to i podle výhřevu a rychlosti trouby. Trochu mě mrzelo, že koláč krásně naběhl a potom zase spadl, ale na chuti mu nic neubralo...je krásně vláčný a díky výborným švestkám mokrý.
Přeji Vám všem dobrou chuť!!!



Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky